20 feb. 2010

Vad döljer sig i ditt inre.........

Det har säkert inte undgått någon att jag älskar blommor och trädgård. Bland inomhusväxterna är jag ju särskilt förtjust i orkideér och har en liten samling av varierande färg och art. Många blommar just nu och jag kan inte låta bli att förundras över hur otroligt vackra det är. Jag tycker allra bäst om de vita för de ser ut att vara lena som sammet, men alla färger och olika varianter har naturligtvis sin charm.







Kan ni se ängeln som flyger med utfällda vingar?












I dag har vi mest varit inomhus och kurat, enbart inköp av lite lördagsgodis åt barnen och en snabbis på biblioteket blev det. Sen har jag pysslat lite, mer om det senare. Nu blir det Melodifestival för hela slanten. Ha en skön kväll.
             

                                        
                  














                                                      


2 kommentarer:

Moa sa...

Håller med dig om att de vita är så fina.. ren o skär njutning att titta på dem. Här har det varit snöskottning.. ingen av våra bilar kom ut.. de som körde på gatan fastnade alla tre!! så det var fullt upp med skottning, ta loss bilar och bara prata snö med grannar.. lite mysigt det också.. ha det gott/Moa

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Visst är orkideer vackra och det är så kul att variationen är så stor, dessutom är de lättskötta...
Kan ju knappast bli bättre!

Tack för namnet Campanula på blomman! :)

Hoppas du fick en mysig lördagskväll!

Önskra den en härlig söndag!
Varma kramar