18 feb. 2010

I morgon är en annan dag...

I dag mår jag något bättre och har faktiskt orkat att göra lite på min hemuppgift. Det känns skönt så att man inte hamnar för mycket efter och måste göra sådant på helgen sen. Då vill man ju helst kunna göra andra roliga saker tillsammans med familjen. Tyvärr kom maken hem från jobbet i går kväll och sa att han kände sig vissen. Jag har knappt sett till honom i dag för han har legat hela dagen  Fördelen för män är ofta den att de kan ta det lugnt och vila ordentligt när de är sjuka. Åtminstone jag, får snällt stiga upp som vanligt på morgonen och se till att barnen äter frukost och sedan föra Linnea till skolan. Först när det är gjort kan man krypa upp i soffan och vila. Orättvist tycker jag.

Vädergudarna vill fortfarande inte vara med oss, mer snö att vänta.
Det kan komma upp emot två decimeter här vid Roslagskusten så en av aktiviteterna i helgen blir väl att skotta bort eländet. Ja ja, det finns ju värre saker här i världen. Man ska väl inte klaga. Våra hem står ju kvar och visst det blir lite mer svårframkomligt när det är så mycket snö men vi överlever det också.


Se nu har mina underbara tulpaner slagit ut och de är ljuvliga, nästan som rosor.

Var rädda om varandra,kramar







 

                                                                                                                                                                                                                                                            

3 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Godkväll Suzan....Här känner vi oss risiga både make och jag. Hm men vem tror du gick till jobbet i morse? Inte var det manliga könet inte hihi. Härligt att få gifta sig i Thailand. Synd att ni inte kan vara med. Snö ja, skall aldrig mera klaga på att vi inte får någon snö. Vad kul att du vill vara med i min utlottning.

Kramkram Anne

Noga Utvalt sa...

Hej Suzan!
Tack för kommenatren på min blogg!
Har kikat run hos dig och njuter av alla fina blommor!!
Visst är det underbart när mannen hemma är sjuk...."Ni kvinnor pratar om att föda barn, då ska ni veta hur det är när en man e RIKTIGT förkyld..." Ungefär så.....
*skratt*

Sköt om dig och krya på dig!
Kram Nadja

Tingeltangel sa...

Vilka vackra tulpaner. Jag hoppas att ni kryar på er och fär en fin helg trots allt.