1 feb. 2010

Dagen efter kvällen före............

Det är inte så illa som det låter. I går kväll var jag och maken i Globen och såg Depeche Modes konsert. Det var en upplevelse, speciellt för maken som är ett stort fan och har så varit ända sedan starten i början av 80-talet. De körde en mix av gammalt och nytt men jag är dock lite besviken över att de inte hade med Strangelove från -87 som jag anser vara en av deras bästa låtar.




Stax efter midnatt var vi hemma och efter en snabbdusch var det bara att krypa ned i bingen. Men efter en sån där tillställning var det ju stört omöjligt att koppla av och att somna var ju ännu mindre att tänk på. För vissa i alla fall, för maken som duscha först sov redan när jag klev ur min 5 minuter senare. Efter väldigt lång tid somnade jag till slut för att på morgonen vakna med tung migränliknande huvudvärk. Vad är det som händer? (Jag körde i går så det beror inte på alkoholintag).
Är det åldern som tar ut sin rätt. Är det så illa att man inte ska kunna gå ut och ha lite roligt utan att behöva lida för det i efterhand. Jag får nog tillbringa en stund på soffan idag för att det förhoppningsvis ska lätta lite i skallen. Jag längtar för övrigt efter våren  även om detta vinterlandskap vi har nu är vackert, så vill jag ha lite sol och värme.

//Kram Suzan   











1 kommentar:

Anonym sa...

Strangelove är ju allra bäst...puss och kram. Mr Daz