22 feb. 2010

Rekordkallt idag..............

Den nya veckan inleds  med att termometern gör en bottennotering på hela -30 grader klockan sex i morse, och strax före åtta hade det stigit med en grad till -29 grader.

 


Tack och lov så  startade bilen så att jag kunde köra barnen till skolan. Det kändes dock som om hjulen var fyrkantiga och det var väldigt trögt att växla. Väl hemma igen återstod att se om Gizmo ville ut, vilket han faktiskt ville om en lite huttrande , småskakande. Vi tog en kort promenad och följde ett skoterspår i snön. Fastän jag är less på all snö vid det här laget så måste jag erkänna att det är otroligt vackert, speciellt när solen tittar fram och snön gnistrar med sina kristaller.





 

 
Ha en riktigt bra vecka nu, hörde på morgonnyheterna att vårvärmen finns i Europa nu. Kan man kanske hoppas på att den snart kommer upp till oss. Vi behöver det NUUUUU!


1 kommentar:

Mycket annat & lite betong sa...

Hej!
Vi hade lika kallt här. Jag kunde inte ta mig till jobbet idag för tunnelbanan gick ju inte. Så det blev en kall hundpromenad för mig också. Men solen VÄRMDE lite.

Agneta