6 feb. 2010

I väntans tider.........





När längtan efter våren blir allt för stark kan man alltid njuta av bilder som bringar hopp om vad som komma skall. Inte för att vi har orkideer i trädgården men många på fönsterbrädan och de som så många andra växter börjar att hämta sig efter vinterns mörker och kyla. De liksom sträcker på sig lite extra nu under de ljusa timmarna för att hämta energi och kraft. De tror jag att vi människor också gör, det är väl därför som så väldigt många längtar efter våren och framför allt solen.

Bilderna har jag tagit på en orkideéutställning i Åkeshov i Oktober -09

//Kram Suzan

2 kommentarer:

Moa sa...

Vilken härlig samling orchideér.. små glädjeskutt får man när de börjar blomma.. en tröst i vintermörkret.. önskar dig en skön vecka.. Moa

Suzan sa...

Oj,vad glad jag blev när jag såg att du Moa har hittat till min blogg. Jag som är ganska ny i bloggvärlden känner mig hedrad. Så Tack snälla du för att du "tittade in".
Önskar även dig en skön vecka.//Suzan