19 feb. 2010

Snöskottningen redan inledd........

Jaja mensan, innan kl 9.00 i morse hade jag redan fixat frukost åt barnen, ätit, skjutsat Linnea till skolan, sprungit in en snabbis på ICA för att köpa fredagsmys och sedan hunnit skotta vår entre och uppfart.  Det kallar jag effektivitet.... eller kanske ren dumhet. För vem tusan tackar för att man ränner runt som en skottspole.

Nå väl, efter det fick jag iaf sätta mig ner i lugn och ro i friserstolen. Jag älskar när någon håller på med mitt hår, faller nästan i trans. Till min besvikelse hör inte min lilla dotter till en av de småtjejer som ska bli frissa när hon blir stor. Hon är inte alls intresserad, jag har försökt att få vara träningsobjekt, men icke. Någon enstaka gång har jag lyckats förhandla mig till lite ryggmassage men det är också allt.

Hyfsat bra i håret vart jag nu i alla fall, Det brukar kännas bättre när man får göra i ordning det själv tycker jag. Jag har så mycket ostyriga lockar som bara jag vet hur jag vill ha dem, de lyder inte ens mig ibland.





I kväll blir det fredagsmys och Let´s Dance..............en fruktsallad för min del.
Nå, vem tror ni får lämna i kväll, jag tippar på Gudrun Schyman.

Önskar alla en skön och avslappnande helg. Det ska i alla fall jag ha. Sååå skönt, vi har inte planerat  in någonting, utan tar dagarna som de kommer.



                                                    

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad du har varit på g i dag.Vad gott det ser ut med fruktsallad helt underbart gott.ha en mysig kväll Varmkram Rita ♥

Britt sa...

Näeh, vem tackar oss för att vi springer runt som yra höns...? men ibland är det så himla skönt att få saker överstökat och sen bara kunna sätta sig ner och njuta.

Hoppas ni får en skön kväll med mycket mys.

kram britt