19 maj 2010

I got the power.....

Fortsatt powerwalk, idag på morgonen 8.10 bar det iväg på en 45minuters. Idag fick även Gizze följa med, så när han gjort det han skulle var det full fart framåt. Både han och jag gick i mål med tungorna hängande, flåsandes och åtminstone jag högröd i ansiktet. Men otroligt skönt var det att dessutom ha det avklarat redan strax efter kl 9 på morgonen. 

I går kväll begav jag mig ut på en betydligt lugnare och stillsammare promenad.  Vi har en fårhage i vårt område som fåren nyligen kommit till för säsongen, de bräker på och hörs lång väg. Det dröjer nog inte länge så får de små lamm. I går kväll var de  väldigt stillsamma när jag gick förbi, kanske utmattade efter gårdagens värme.





Kommunen har här varit duktiga och gjort i ordning grusade gångvägar i hela området med hagar som förutom får också innehar kor av en gullig långhårig art. Dem såg jag inte till i går. Följande bild är från i höstas.


Det händer så mycket i naturen nu och nya liv kommer till i djurriket. Det går så fort nu att man knappt hinner med själv. Passa på och njut av varje dag,
De allra flesta börjar nog att fundera på semestertider och faktum är att med den här hastigheten är vi snart där men det sorgliga är att det också lika fort är över. Sommaren och hela härligheten går så fort. Ja förresten när man kommit upp i min ålder så går tiden överhuvud taget fort, åren går fort, för fort. Därför är det extra viktigt att stanna upp och ta in, njuta av varje dag. Stora som små ting som ger livet mening. Fånga dagen. 


                                                             Ta hand om er!
                                                                Kram Suzan


Inga kommentarer: