27 maj 2010

Bygga bo

i min bod vill jag inte att denna dumma geting ska göra. Men det är en envis rackare för maken har redan plockat bort ett påbörjat förra helgen men nu har den fulingen börjat på ny kula.





Grannen har dessutom ett humlebo under sin trall och det är inga små, utan riktiga helikoptrar som kommer flygande . De gör ju visserligen lite nytta men de behöver ju inte nödvändigtvis bygga bo där man själv ska vara. 

Vi har köpt en vindruvsplanta som vi hoppas ska trivas hos oss. Någon som har erfarenhet av egenodlade vindruvor?!   Det ska iaf bli spännande att se vad som händer, om det blir några druvor.

                                         Vi plantera den jämte kryddorna  så att den kan klättra upp på spaljéen.



För övrigt är jag hemma och är förkyld, inte kul alls men det är väl bara att gilla läget. I morgon är det iaf fredag igen så jag hoppas på en lugn och skön helg. 

                                                     Ha det bra allesammans!!!!

                                                                                       Kram Suzan

1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Här jagas också geting....det är tydligen dags för dom att bygga bo.

Förkyld, usch! Men å andra sidan, du hinner säkert bli bra igen innan värmen kommer. Om den kommer. Det är så kallt, ju!

Vindruva. Erfarenhet, sura....men jag vill minnas att det fanns en druvstock när jag var barn och då var druvorna goda. Men får dom bara sol så bllir dom säkert jättegoda!

Krya på dig, kram
Agneta