30 apr. 2010

Välkommen sköna Maj............

Dagen till ära så har jag och dottern bakat cupcakes. Vi har bakat muffins många gånger tidigare men aldrig dekorerat dem som man gör med cupcakes. I morse när jag var och handlade på ICA så hittade jag en liten folder från Dr Oetker där man kan vinna en resa för  två till New York om man skickar in ett tävlingsbidrag på en fint dekorerad cupcake. Jag har inga sådana ambitioner men foldern innehöll även recept och inspiration.
 Gå gärna in och titta på sidan, där fanns även mycket andra bra recept för er som gillar att baka.







Vi tog en promenad ner till vår närmsta majbrasa vid halv nio tiden och det verkade som att det var lite problem med att få fart på elden så det var mest en obehaglig rök som spred sig och irriterade ögonen samt gav hostattacker. Dessutom luktar kläderna inget vidare nu.
Nå väl, nu är det gjort i alla fall.   Önskar alla en skön inledning på Maj månad med förhoppning om fint soligt väder så att man kan vara ute i trädgården och röja lite.   Varmkramar!


3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det regnar här också. Faktiskt lite skönt, fick en extra kväll att ta det riktigt lugnt.
Muffins/cupcakes...oh så gott! Jag blir alldeles sugen och så vackra dom är! Fast nu är dom kanske slut....i alla fall några.
Trevlig helg, kram
Agneta

Marie Louise sa...

Det där såg riktigt smarrigt ut! Här är det grått och lite trist idag, men har iallafall hunnit varit ute och rensat i trädgården under veckan, så nu väntar jag bara på lite sol och värme. Snyggt du gjort i ditt förra inlägg. Gillar de där färgerna. Du får ha det bra Kram Marie

Fredrika sa...

Hejan och vilka snygga cupcakes! Mina blir aldrig så fina att det ens platsar på bild - glasyren brukar bara rinna! Trevlig helg!/fredrika