8 apr. 2010

Fler vårtecken hos mig......

Idag har det varit soligt och fint här i Stockholmstrakten. Jag har varit ute på radhustäppan och krattat bort eklöv. Alldeles bakom vår tomt är det blandskog med mycket gammal ek och deras löv blåser in på tomten om hösten. Lite har börjat växa i rabatterna i alla fall.







                                           Gizmo ser ut att trivas.



                                                                               Ha en bra kväll alla.


                                                                              Den som söker stora ting
                                                                går miste om livet.
                                                                                                                           Majvor Forsberg

3 kommentarer:

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Det är en härlig känsla att göra vårfint i trädgården, speciellt efteråt! :)

Jag har också hört att det är värre att få vattenkoppor som vuxen. En pappa på mina barns dagis vars barn fått vattenkoppor och han ej haft, fick vattenkoppor och är så dålig nu så han ligger inlagd på sjukhus.
Sen rent utseendemässigt är det ju inte så kul att vara helt prickigt över hela kroppen som vuxen...

Jag lät min dotter dricka ur Hugos glas när han fick vattenkoppor bara för att Ellen också skulle. Hoppas hon tackar mig när hon blir äldre! ;)

Kram kram

Snäckskalsdalen. sa...

Hopplahejsan vad det växer. Visst är det fantastiskt att några grader kan göra att allt vaknar till liv igen! Härliga bilder du visar.
Jag hyser ett litet hopp om vår idag jag också, det är soligt och ljummet ute.
Kram
Agneta

Godastunder-tokigaidéer sa...

Hej Susanne,
VAd roligt att du lämnade ett spår på min blogg så jag hittade till dig. Det är rätt otroligt att ni har snö kvar men ändå har din funkia kommit mycket längre än mina.

HA det gott
Kram Anna