26 mars 2010

Fredag igen........

 Jisses, vad tiden går fort. Det var ju måndag nyss.
Jag har haft en fullspäckad vecka med studiebesök i Uppsala( hann in på Ikea en snabbis)  åter i skolan i Norrtälje på torsdag och i dag har jag varit med dotterns klass på konserthuset. I nästa vecka ska jag åka till Åbo och besöka ett företag där med anknytning till skolan. Det blir väl en kombinerad nytta /nöjesresa men det kan ju vara roligt att umgås med sina studiekamrater under lite mer avslappnade former. I kväll blir det fredagsmys och finalen i Let´s Dance.   Båda finalisterna, Claudia och Mattias är otroligt duktiga så det blir nog jämnt skägg i kväll.

                                           Nya kuddar från Ikea

                                                                  Ljuslyktor likaså.

                                                                 Mera sånt, i like.



Det finns något inom mig som dras till de riktigt starka färgerna, måste vara den utländska ådran, samtidigt som det riktigt nordiskt svala, avskalade tilltalar mig också. Det kan bli lite konflikt där ibland men just nu kände jag att de starka färgerna får tala för min längtan efter mer sol och värme.
Snart kan man måla med färgpaletten i trädgården i stället och låta färgskalan bli svalare inomhus.
Köpte lite fröer som förhoppningsvis ska petas ner i jorden i helgen och ni ser ju vart åt det lutar vad gäller färgskalan.




                                   Önskar er alla en riktigt skön helg med förhoppning om sol och takdropp.


2 kommentarer:

Pia sa...

Hej och välkommen till en gammal Hansastad, liskom Gdansk, till Åbo!
Det är inte mycket gammalt i arkitekturväg som här sparats. I kriget bombaderades en stor del av våra vackra byggnader och på 1960-70-talet härjade här "Åbosjukan" där "herrarna" bestämde, att allt gammaltrivs ner och istället skulle det byggas fyrkantiga lådor i stället. Och så gjordes det!

Hoppas bara vi får våren hit till Norden också, någon gång före midsommar!!

Kram!!!
Pia

Tigris Predikantan sa...

Fin blogg med fina bilder och ... tydligen mycket ljus?
:)