19 juli 2010

Ett litet sidospår....

måste bara få sticka in ett sidospår i min nedräkning här. Vi har en igelkott som kommer och går på tomten. Den är så söt och härom kvällen så var den ända fram vid altanen och knata runt i buskarna så att de prasslade i de torra löven.
I dag har jag hållit på i trädgården hela eftermiddagen och bl a klippt häcken och gräset. När jag skulle vattna framåt kvällen och precis står med vattenkannan i högsta hugg så ser  jag att den lilla söta har valt att sova i vår rabatt. Först befarade jag att den var död men kunde efter en stund se att den andades med djupa tunga andetag.  Jag smög förstås därifrån och hämtade resten av familjen som nyfiket undrade vad det var som mamma hittat på nu då




Tyvärr fick jag inte till så bra bilder men här ser ni i alla fall den lille sötisen.
Efter drygt en timme vaknade den och innan den knalla vidare så gjorde den sina behov i form av en förvånansvärt stor hög med tanke på dess litenhet.

Ha nu en fortsatt bar vecka mina söta.

Kram Suzan 

Inga kommentarer: