21 juli 2010

8 dagar kvar...

Skepp o hoj!
 


Nu har jag äntligen jobbat mitt sista pass och nu väntar en dryg vecka med att ta dagen som den kommer innan vi åker till Marmaris


Utefter strandpromenaden ligger restaurangerna på rad  och de har alla sina mer eller mindre aktiva "inkastare". Dem kan man ignorera totalt eller reta sig på eller faktiskt dra nytta av. Man kan i bästa fall deala till sig bra rabatter i form av fri dricka eller att barnen äter gratis. De flesta serverar internationellt kök men vill man äta något riktigt typiskt Turkiskt så får man bege sig till bakgatorna för det är där de turkiska familjerna sitter och äter och då kommer man dessutom undan med säkert en tredjedel av priset av vad man skulle betala på fina gatan. Den turkiska maten påminner i mångt och mycket om den grekiska. Mer om den kan jag berätta om vid ett annat tillfälle. Nationaldrycken heter Yeni Raki och den påminner om grekernas Ouzo, inget jag personligen gillar.

Bild lånad från Google

Nu ska jag slappa i soffan.
God kväll på er.

Suzan

Inga kommentarer: