20 dec. 2010

Jag har bara snö hos mig....

...inte regn som i Orups låttext.
Jisses, vad det snöade igår och inatt. Maken och jag var ut och skottade tre gånger igår för att inte bli totalt insnöade.
Detta är dock ingen klagolåt, jag tycker att det är så vackert och njuter av landskapet nu. Hatar nämligen snöblask som vi annars är vana vid här i Stockholmstrakten.

Framsidan på vårt radhus inbäddad i snö.

Här farstukvisten eller bron som min norrlänske make säger
Bredvid den gröna vattentunnan står inte ytterligare en utan det 
är isen som bildats i den. Det var ett jäkla jobb att vända den uppochner och få ut isen.

En formklippt gran och thuja under all snö.

Problemet när man bor i radhus är att man till slut inte vet vart man ska göra av all snö. Man har begränsat utrymme och man orkar inte få till det på höjden.


Den här bilden är från februari i år. Min grabb och grannflickan hjälps åt att skotta av garagetaken.
Observera snömängden under thujan, ,  det går ju till en viss gräns men sen är det bara ut med all snö på gatan.

I dag var jag och köpte de sista klappana och julmat så nu är det bara mys för hela slanten. 
Ska fixa med lite mer julgodis sen,  nu ska jag ta en kopp kaffe och läsa era bloggar.

Ha det gott
Suzan


Inga kommentarer: