21 sep. 2010

Grönt är skönt....










Visst blir man glad av lite växtkraft.
För drygt en vecka sedan när jag var hemma och var sjuk så tittade jag på nyhetsmorgon på 4:an. De hade en fotograf född i Holland (tror jag )på besök i studion. Han hade en utställning i Stockholm och hade genom åren i Sverige också fotograferat mycket Stockholms motiv. Han sa att han lagt märke till att Svenskar är väldigt fixerade vid sommaren och att vi liksom lever upp och ser betydligt ljusare på tillvaron under sommaren. Medan vi under höst och vinter blir mer dystra och kurar ihop oss i mörkret.

Det kanske till viss del stämmer, för visst är det väl så att man precis som växtligheten blommar upp mer under det ljusa halvåret och sedan under resten av året liksom samlar kraft för att på nytt blomma upp igen.


Ha det bra i höstmörkret och var goa med varandra.


Suzan

2 kommentarer:

Hemmet Är Min Borg sa...

så ljuvliga bilder
kram Jeanette

Snäckskalsdalen. sa...

Underbara bilder, blomman för dagen är en av mina riktiga favoriter!
Kram