12 juni 2010

Växtloppis....

  Jag är mycket nöjd efter dagens växtloppis. Vädret var väl inte det bästa men det regnade åtminstone inte just då vi var där. Det blev lite blandad kompott, ett prydnadsgräs, fyra jordgubbsplantor, nio skuggbräcka, en ulleternell, en luftlök, en pärontomatplanta, en daggkåpa för 150 kronor. Det kallar jag loppis det.






Det var inte mycket folk där, kanske mest folk från själva koloniområdet. Vi köpte iaf varsin kopp kaffe och en bit sylviakaka som smakade ljuvligt gott där i kylan för det blåste och var riktigt ruggigt. Jag hittade inget att plantera med rosorna som jag nämnde tidigare så jag får väl köpa något på trädgårdshandeln i så fall. Väl hemma sedan planterades allt nyförvärvat och det blev så fint, bilder kommer sedan.
Nu känns kroppen lite mör när man har stått dubbelvikt i rabatterna så nu skulle det sitta fint med lite massage. Får flirta med gubben lite :)     

                                                   Ha en skön lördagkväll alla!
                                                        Suzan

1 kommentar:

Helena, The Swenglish Home sa...

Så trevligt det låter med växtloppis!

Vilka fina bilder och stilleben du visar nedan, och Åkers kanal måste vara ett smultronställe! Sekretären blev så snygg med lite vit färg - ibland är det otroligt så mycket lite färg kan göra.

Jag har ett annat, "oturkiskt", inlägg imorgon, men på söndag, tror jag, kommer några bilder från ett land jag alltid längtar tillbaka till. (Dessvärre verkar det som en hel del av mina bästa bilder var tagna med vår andra, gamla "vanliga" kamera, men några bilder hittade jag i alla fall i datorn.)

Jag tror som du, att en del svenskars okunnighet har givit dem en annan bild av Turkiet än den man får om man fått en chans att lära känna landet lite mer från insidan. Vi överväldigades av den värme och vänlighet som vi ständigt mötte hos turkarna, och i synnerhet förstås för vår ettårige son. Som jag skrev i dagens inlägg - ett land och ett folk som har gjort ett hjärtformat avtryck i min själ!

Åh så härligt för er att få besöka Turkiet i sommar, det är något jag längtar efter!

Iyi günler!
Helena, The Swenglish Home