11 juni 2010

TGIF...............

............Ja  då var Äntligen fredagen här igen och sommarlovet har börjat för knidsen. 
Var och tittade på skolavslutning i morse, maken och jag delade upp oss och gick med varsitt barn.
Lucas slutade sex:an och går upp i högstadiet i höst och Linnea börjar ju ettan. Nu väntar en välbehövlig vila med lata soliga härliga sommardagar. 
Synd att inte även vi vuxna har möjlighet att få vara lediga tillsammans med barnen. Man börjar faktiskt att riktigt känna nu att man skulle behöva ett riktigt ordentligt breake, men än väntar flera veckors jobb innan vi får njuta av fyra veckors härlig ledighet.
Nå väl, nu väntar en helg som i morgon bjuder på växtloppis på Smedby kolonistugeområde. Jag hoppas på att hitta något trevligt att plantera ihop med fyra röda rosor ( vet inte vilken sort) som jag fick av min syster som inte ville ha kvar dem. Synd att kasta dem tycker jag så, Tack och bock, sa jag.
Dessutom ska jag köpa ett litet olivträd som jag spanat in en tid och nu ska det äntligen bli av. 
                         Passa på att njuta nu av en skön helg, oavsett väder.
                                                                   Ha det bäst!


                                                                    Kram Suzan

 

1 kommentar:

Tingeltangel sa...

Vilka vackra fotografier. Hoppas du hittade växterna du sökte.