8 nov. 2009

Jag är nöjd, nöjd, nöjd..............

Vad hittar man på en sån här mulen och trist dag då? Det finns många olika saker man kan ägna sig åt, en del roliga och en del lite mindre roliga. Så vad väljer man då?

Vi har bytt till vinterdäck idag. Eller min man gjorde det, på rekordtid dessutom, tjugo minuter med viss assistans från mig. Jag fick sedan till uppgift att åka iväg och kolla luften i däcken. Det var kul för det var en ny grej man skulle fylla på luft med. Bara en lång slang och en panel där man skulle ställa in önskat lufttryck, sedan koppla på nippeln och lyssna om det kom luft. Eftersom jag är ett tekniskt geni gick det galant.

Efter det hem och dricka en välförkänt kopp kaffe, men se sen började det att rycka lite i rastlösebenen så jag började på att röja lite i källaren där vi har målat både väggar, tak och lagt in ekparkett. Sen har det samlats lite skrot på hög i hörnen. Sånt där som man inte riktigt vet vart man ska göra av.För ett tag sedan monterade jag upp en gardinstång och gardiner vid källartrappan för att dölja förvaringen där under, bara det att prylarna inte tar sig dit på egen hand. Så idag fick de då äntligen lite hjälp på traven. Det var väl kanske inte världens roligaste sysselsättning men man blir ju så himla nöjd efteråt, och se så fint det blev sen.

Inga kommentarer: